با تقویم گوگل , زندگی کنیم

قطعا تابحال پیرامون تقویم گوگل شنیده اید . و اگر شنیده باشید احتمالا از آن استفاده کرده اید . همانطور که می دانید سرویس تقویم گوگل , یک اپلیکیشن آنلاین است که در فرایند برنامه ریزی امور و رخدادهای روزانه به کمک افراد آمده و خدماتی در این زمینه , به صورت رایگان , ارائه می نماید . اما این سرویس با همه ی جذابیتش برای وارد شدن به زندگی روزانه موانعی پیش رو دارد , و سختی های دسترسی مداوم به آن , عملا باعث بی انگیزگی نسبت به استفاده دائم از این سرویس مفید می شود . البته وجود Gprs و دسترسی از طریق موبایل تا حدی می تواند این مشکل را کمرنگ کند , ولی با توجه به هزینه بردار بودن و همچنین عدم پوشش کافی , مشکل برجای باقی می ماند. همچنین این سرویس با وجود نقص هایی که دارد , قدرت پاسخ گویی به تمامی نیازهای کاربر در این زمینه را ندارد .

  • عدم برخورداری از قابلیت مدرییت وظائف ( Task Managing and Todo list )
  • عدم امکان مدیریت امور در بستر زمان
  • ضعف در سیستم هشدار دهنده جامع جهت یادآوری رخدادها و وظائف روزانه , برای کامپیوترهای رومیزی

از جمله کمبودهای حیاتی تقویم گوگل می باشد .

حال تصور نمائید گوگل برای سرویس تقویم خود , یک نزم افزار رومیزی ارائه می کرد , که برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات با وب را برعهده می گرفت , و شرایطی فراهم می نمود که کاربر بدون مشقت و انتظار جهت بارگذاری صفحات حجیم اینترتی , به اطلاعاتش درسترسی پیدا کند و از طرف دیگر این نرم نیاز ارتباط صوتی با کاربر را هم برطرف می نمود . درست است , تقویم مایکروسافت اوتلوک همان چیزی است این رویا را تعبیر می کند ؛ و می تواند بهترین مکمل برای تقویم گوگل باشد . اما ظاهرا برقراری چنین ارتباطی میان گوگل و مایکروسافت ممکن نمی باشد . و شرکت گوگل نیز در فکر ارائه ی چنین اپلیکیشنی برای تقویمش نیست .

حال به این بیندیشید که چطور می شود بین این دو رابطه برقرار کرد و از آن سود برد . اینجاست که پای سرویس سومی بنام Plaxo به میان می آید . پلاکسو حلقه ی وصل این دو رقیب است .

پلاکسو در حقیقت یک شبکه ی اجتماعی است , که رسالت اصلی آن برقراری ارتباط میان کاربران سایتهای وب 2.0 است ؛ و سایتهایی چون توییتر , فیس بوک , دلیشز , یوتیوب , فلیکر و تعدادی زیاد از این دست را در لیست پشتیبانی خود دارد . در کنار این پلاکسو دارای سرویس تقویمی است , که می تواند با تقویم گوگل و مایکروسافت اوتلوک یکپارچه شود .

حال برای عملی کردن طرح خود ابتدا در پلاسکو ثبت نام می کنید , سپس وارد صفحه ی تقویم خود شده , و در انتهای صفحه , قسمت Sync points را مشاهده خواهید کرد , که نشانگر ارتباطهایی خواهد بود که پلاکسو با دیگر ساتهای ارائه دهنده ی خدمات مشابه , دارد . برای ایجاد ارتباط جدید , در قسمت Add sync points , ابتدا اطلاعات حساب گوگلتان را وارد کنید تا دو تقویم باهم یکپارچه سازی شوند , و پس از آن با دانلود یک افزونه ی 2 مگابایتی برای اوتلوک و نصب آن , اطلاعات تقویم گوگل را , علاوه بر دیگر خدمات سایت پلاکسو از قبیل Task Managing ,Address Book و Notes را در تقویم اوتلوک خود داشته باشید .

برای راحتی بیشتر , می توانید از این دو ویجت یاهو بر روی دسکتاپ خود استفاده کنید :

جهت مشاهده :

  • پروفایل بنده درسایت پلاکسو
  • پروفایل جناب مزیدی , که از ایشان دعوت می کنم با کامل کردن اطلاعاتشان , دوستان را به فیض برسانند.

مطالب این وبلاگ ادامه خواهد داشت …

3 دیدگاه »

  1. سلام
    وبلاگ خوبی دارید
    من نیز یا مطلب
    تعریف های کوتاه!
    در وبلاگ شـمـسـه
    منتظر پیامتان هستم .

  2. Great.

  3. reza said

    سلام
    تمام مشکلاتی که ذکر کردید در جال حاضر گوگل برطرف کرده است مثلا شما میتوانید اس ام اس از گوگل یگیرید برای هر رویداد بخش task اضافه شده است و…
    در مجموع ممنون

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه